Jak zaprojektować idealne logo? Oto kilka kluczowych zasad

Istnieją proste zasady, których warto trzymać się podczas projektowania logo. Dzięki nim uda Ci się stworzyć logotyp przykuwający uwagę – taki, który stanie się znakiem rozpoznawczym Twojej firmy. Zdradzamy, w czym tkwi sekret idealnego logotypu.

Kto z nas nie kojarzy logotypów Volkswagena czy Dove? Co sprawia, że logotypy tych marek zna każdy, bez względu na wiek czy zainteresowania? Na czym warto się skupić podczas projektowania logotypu własnego biznesu? Czy lepiej zdecydować się na monogram, ikonę, a może zawrzeć w logo nazwę firmy, tak jak zrobiła to popularna sieciówka Zara? Aby odpowiedzieć na te pytania, trzeba uporządkować wiedzę na temat całego procesu projektowania logo. Zacznijmy od definicji.

Czym jest logo i dlaczego jest aż tak ważne?

Logo, a także logotyp, to unikalna forma graficzna, stylizowany symbol lub inna forma ekspresji graficznej, służąca do identyfikacji marki, biznesu lub firmy. Umieszczana jest niemal wszędzie – na różnego rodzaju materiałach reklamowych, bannerach, ściankach, broszurach, a także w reklamach wizualnych. Logo stanowi również bazę, zaczyn do opracowania identyfikacji wizualnej firmy. To znak rozpoznawczy Twojej marki, dlatego ważne, by wyglądał dobrze i współgrał z twoimi przekonaniami biznesowymi.

Zobacz też: Cztery elementy, które wpływają na jakość Twojej firmy i oferowanych przez nią usług

Już ta krótka definicja wyraźnie pokazuje, że logo to jeden z kluczowych elementów budujących i wzmacniających wizerunek każdego brandu.

Logo ma za zadanie:

  • ułatwić identyfikację naszej marki
  • pomóc klientowi w odróżnieniu naszej marki od marek konkurencyjnych
  • być znakiem rozpoznawczym biznesu
  • pokazywać, do kogo skierowane są nasze usługi
  • nawiązywać do wartości, którymi kierujemy się w biznesie
  • pokazywać nasze podejście do klienta
  • odzwierciedlać jakość oferowanych przez nas usług
  • być uproszczoną lecz skuteczną formą komunikacji z potencjalnym klientem
  • skłaniać odbiorców do konkretnych skojarzeń
  • przyciągać potencjalnych klientów

Funkcji, jakie pełni logo, jest mnóstwo. Już te kilka powyższych przykładów powinno nam uświadomić fakt, że projektowanie logotypu to wieloetapowy proces, poprzedzony dogłębnym researchem i analizą wielu elementów.