Gadżety reklamowe – jakie wybrać dla swojej firmy?

Gadżety reklamowe – po co w nie inwestować?

Czy gadżety reklamowe są skutecznym sposobem na rozreklamowanie biznesu? Co wziąć pod uwagę przy wyborze gadżetów reklamowych. Wystarczy zainwestować w klasyczne długopisy, czy warto pokusić się o jakiś ekstra gadżet? Aż wreszcie – czy tego typu forma reklamy rzeczywiście jest skuteczna?

Stare przysłowie marketingowe mówi, ze im więcej dajesz za darmo, tym więcej otrzymujesz. Zasada ta sprawdza się także w kontekście relacji z klientem. Giftbagi czy nawet drobne upominki pokazują, że pamiętasz o swoich zleceniodawcach i zależy Ci nie tylko na profesjonalnej współpracy, ale także na dobrej relacji. Gadżety reklamowe sprawiają, że klient czuje się doceniony. Zastanów się, kto z nas nie lubi otrzymywać prezentów? A pomyśl, co może się stać, jeżeli na praktycznym notatniku wręczonym klientowi znajdzie się logo Twojej firmy? Czyż nie jest to jedna z najlepszych mobilnych reklam?

Czym są gadżety reklamowe?

Gadżety reklamowe, nazywane czasami gadżetami marketingowymi, to przedmioty użytkowe z widoczną nazwą i logiem firmy, instytucji czy przedsiębiorstwa, wręczane klientom w ramach gratisu, przy różnych okazjach. Obecnie przedsiębiorcy prześcigają się w projektowaniu coraz to oryginalniejszych gadżetów reklamowych. Warto jednak pamiętać o legendarnych klasykach, takich jak kalendarze, torby czy długopisy z logo.

Zanim sprawdzimy, w jakie gadżety marketingowe warto zainwestować, zobaczmy, jak ważna jest ich rola w promocji każdego biznesu.
Przykłady gadżetów reklamowych

Gadżetem reklamowym może być praktycznie wszystko. Najpopularniejszymi gadżetami reklamowymi są:

  • kubki i termosy
  • torby
  • długopisy
  • notatniki
  • pendrive’y
  • kalendarze
  • naklejki
  • smycze
  • breloki
  • camera cover
  • magnesy na lodówkę.

Niestandardowe gadżety reklamowe to np. praliny w pudełku zdobionym logo firmy, perfumy, wielofunkcyjne podkładki pod myszki czy relaksujące opaski na oczy.

Dlaczego gadżety marketingowe są ważne?

Gadżety reklamowe budują wizerunek Twojej firmy i są nośnikiem reklamowym, dlatego warto, by nawiązywały do wartości wyznawanych przez Twoje przedsiębiorstwo. Upominki z logo czy mottem mają znaczący wpływ na kreowanie rozpoznawalności marki. Wręczanie ich jest powszechnie uważane za miły gest, ocieplający relacje z klientem. Inną ważną kwestią jest jest fakt, że gadżety marketingowe pozwalają utrwalić w pamięci logo Twojej firmy.
Warto również zaznaczyć, że gadżety marketingowe to specyficzna forma mobilnej reklamy. Notatnik czy długopis będzie „wędrował” z klientem na spotkania biznesowe, dlatego idealnie sprawdzi się jako nośnik reklamowy. Dobrze zaprojektowany gadżet marketingowy, czyli taki, który jest praktyczny i nawiązuje do świadczonych przez ciebie usług, może rozsławić Twoją firmę, co w efekcie przyczyni się do zwiększenia jej przychodów.

Zobacz też: Cztery elementy, które wpływają na jakość Twojej firmy i oferowanych przez nią usług

Kolejny istotny aspekt w kontekście reklamowych gadżetów to kształtowanie tzw. wewnętrznego PR-u, czyli relacji na linii pracodawca-pracownik. Gadżety reklamowe rozdawane są podczas onboardingu czy pierwszych dni pracy. Z doświadczenia naszych klientów wiemy, że pracownik każdego szczebla, od juniora do sernior managera, chętnie korzysta z wręczanych mu materiałów biurowych (notatniki, długopisy, pendrive’y etc.), przy okazji reklamując miejsce swojej pracy.

Nie możemy zapomnieć o tym, że jakość gadżetów świadczy także o profesjonalizmie firmy i jakości świadczonych przez nią usług. Nieszablonowy upominek można kojarzyć z kreatywnym myśleniem pracowników, a solidna torba z ich rzetelnością.

WidePad, czyli wielofunkcyjna podkładka pod mysz.

WideBagi, które zaprojektowaliśmy, są idealnym gadżetem reklamowym.

Jakie gadżety marketingowe wybrać?

Wybór gadżetu marketingowego będzie zależał przede wszystkim od rodzaju usług, jakie świadczy Twoja firma, czyli od profilu działalności Twojego przedsiębiorstwa. W przypadku deweloperów czy kancelarii prawnych będą to eleganckie notatniki i pióra wieczne, a nowo powstała firma dystrybuująca zdrową żywność swoje logo zamieści na płóciennych torbach czy wielorazowych kubkach. Ważne również, by gadżety odzwierciedlały misję Twojej firmy i przekonania biznesowe, w zgodzie których działasz. Co to właściwie oznacza? Już mówimy. Załóżmy, że w Twoim przedsiębiorstwie ceni się działanie w zgodzie z ekologią, co ma odzwierciedlenie w świadczonych usługach. Warto wtedy zainwestować na przykład w materiałowe torby wielokrotnego użytku, znakowane logo. Tego typu zabiegi są nie tylko dobrą formą reklamy, ale także gwarantują spójną i przemyślaną komunikację, wpisującą się w zasady, według których działasz na rynku.

Zobacz też: MARKETING i PR – DLACZEGO PŁACISZ? MOŻESZ ZROBIĆ TO SAM!

Jednym z kolejnych elementów branych pod uwagę przy projektowaniu gadżetów reklamowych jest target Twoich usług, czyli Twoi odbiorcy i potencjalni klienci. Warto zastanowić się, w jaki sposób Twoje usługi czy produkty są ztargetowane pod kątem płci czy wieku – jednym słowem mówiąc – do kogo mają trafić. Jeżeli Twój klient to osoba nowoczesna, lubiąca nowinki techniczne czy luksusowe upominki, jako gadżet doskonale sprawdzi się elegancki rysik do tabletu. Dobrze, aby gadżet reklamowy był skierowany do konkretnej grupy docelowej – dopiero wtedy reklama będzie działać skutecznie.

Warto pamiętać także o tym, że ludzie lubią dostawać prezenty użyteczne, praktyczne, które mogą zabrać ze sobą na przykład na spotkanie biznesu. Klientowi nie są potrzebne kolejne graty, które wylądują w dolnej szufladzie biurka czy w koszu.

Długopisy i ołówki z logo Wide Vision.

Ręczniki i torba papierowa z logo Wide Vision.

Co zrobić przed zaprojektowaniem gadżetu marketingowego?

Przed zaprojektowaniem gadżetu reklamowego warto uporządkować parę spraw, które z pewnością ułatwią cały proces. Jedną z nich jest systematyzacja logo i identyfikacji wizualnej Twojej firmy. W tym przypadku nie chodzi tylko o układ grafik, ale także o kolory czy hasło, które kojarzone jest z Twoją działalnością. Pomocna jest w tym księga znaków, czyli zbiór wytycznych i wskazówek, które mają na celu określenie stosowania znaku marki. Więcej o księdze znaku i o tym, jak ją stworzyć, pisaliśmy w tym artykule:

Zobacz też: Księga znaku – co to takiego?

Napiszmy to raz jeszcze: zanim przystąpimy do projektowania upominków, czy też do zlecenia tego zewnętrznej firmie, warto sprecyzować, komu będziemy je wręczać.

Kolejnym elementem jest określenie wspomnianych wcześniej wartości, którymi kierujemy się w biznesie oraz ustalenie ilości, w jakiej gadżet reklamowy ma być wyprodukowany. Następnie przechodzimy do rzeczy najważniejszej – czyli jak te wartości i idee przelać na projekt. Jaki gadżet wybrać? Oprócz standardowych długopisów warto pokusić się o wyróżniający nas upominek, który będzie praktyczny, ale także designerski. Kto wie, może stanie się on czyimś ulubionym akcesorium. Naturalnie, w przypadku ekstra gadżetów koszt ich produkcji będzie większy.

Teczka z logo i identyfikacją wizualną firmy „Henwar”, które wykreowaliśmy.

Komu zlecić wykonanie gadżetów reklamowych?

Gadżety reklamowe można zaprojektować samemu, lub zlecić to zadanie zewnętrznej firmie. Agencje komunikacji bardzo często zajmują się tworzeniem różnego rodzaju giftów dla swoich klientów i sprawnie przeprowadzą cię przez cały proces tworzenia akcesoriów reklamowych. Specjaliści z pewnością zaproponują najbardziej optymalne gadżety, zaprojektują je w zgodzie z identyfikacją wizualną Twojej firmy i zajmą się produkcją upominków.

Być może potrzebujesz gadżetów reklamowych dla swojej firmy, a nie wiesz od czego zacząć?
Zapraszamy do kontaktu.
Zobacz nasze portfolio i
napisz do nas.