Dla Wide Vision „Retencja. Zatrzymaj wodę!” to kolejny projekt zrealizowany w branży gospodarki wodnej. Naszym zadaniem było przygotowanie i przeprowadzenie ogólnopolskiej kampanii społecznej mającej na celu poinformowanie o Programie. Zależało nam, aby w prosty sposób przedstawić sposoby retencjonowania wody, takie jak: renaturyzacja mokradeł, zielono-błękitna infrastruktura w miastach, zakładanie oczek wodnych oraz łapanie deszczówki.
Zakres działań Wide Vision:
- nazwa, logo i key visual Programu
- przygotowanie i zorganizowanie procesu konsultacji społecznych Programu
- organizacja i przeprowadzenie konferencji merytorycznych w trybie stacjonarnym z transmisją online
- działania PR i social media – kontakt z mediami, przygotowanie contentu dla mediów oraz na stronę internetową, organizacja briefingów i konferencji prasowych, zakup mediów
- social media marketing – opracowanie treści i grafik na profil oraz kampanie reklamowe
- komunikacja ekspercka i do całego społeczeństwa
design i kreacja – projekty graficzne materiałów marketingowych, - produkcja filmu animowanego / spotu: link
- projektowanie graficzne i produkcja gadżetów
- przeprowadzenie badań ankietowych i fokusowych
Efekty działań Wide Vision:
Kampania społeczna „Retencja. Zatrzymaj wodę!” prowadzona była przez 9 miesięcy i zakończyła się maju 2023 r. Dzięki przeprowadzonym działaniom odnotowano wzrost świadomości na temat zasobów wodnych oraz retencji w Polsce. Zostało to potwierdzone przeprowadzonymi w ramach projektu badaniami ankietowymi. Działania dodatkowe zaproponowane przez Wide Vision znacznie wpłynęły na zwiększenie zasięgów projektu i dotarcia do określonych grup docelowych. Identyfikacja projektu była pozytywnie oceniona przed grupy fokusowe – najbardziej podobał się spot animacyjny przedstawiający różne rodzaje retencji.