Costa Cruises

Działania
PR, Online

scroll down

Działania komunikacyjne
dla marki w Polsce

Costa Crociere S.p.A. jest wiodącą firmą rejsową w Europie i Chinach z siedzibą we Włoszech, w Genui. 28 statków rejsowych marek Costa Cruises, AIDA Cruises i Costa Asia to łącznie ponad 85 000 miejsc. Do roku 2023 do floty Costa dołączyło aż 5 nowych statków. Na całym świecie firma zatrudnia 30 000 pracowników pracujących na pokładach i w dwudziestu biurach w czternastu krajach.

W 2019 roku Costa Crociere podjęła decyzję o rozpoczęciu komunikacji marketingowej i PR w Polsce. Nasza agencja została wybrana do współpracy i miała za zadanie stworzyć i rozwijać markę na naszym rynku. Celem tych działań było przede wszystkim zbudowanie świadomości na temat Costa Crociere wśród polskich turystów oraz wsparcie marketingowe dla współpracujących krajowych biur turystycznych. Poza tym przez cały okres współpracy agencja Wide Vision informowała potencjalnych klientów o ciekawej alternatywie turystycznej zwiększając tym samym zainteresowanie tego typu ofertą.
W ramach działań prowadziliśmy szeroko zakrojone działania komunikacyjne, w tym ścisłą współpracę z dziennikarzami z mediów tradycyjnych i elektronicznych. Podejmowaliśmy kontakty z mediami branżowymi oraz innymi docierającymi do bardzo szerokiego grona odbiorców. Planowaliśmy i realizowaliśmy również działania w serwisach społecznościowych. Zajmowaliśmy się zakupem mediów, opracowywaniem płatnych promocji, a także eventami, które były połączeniem konferencji prasowych i spotkań dla partnerów handlowych.

Zakres działań:

planowanie i realizacja strategii PR
zakup i monitoring mediów
organizacja konferencji prasowych i spotkań dla przedstawicieli biur turystycznych
organizowanie konkursów dla partnerów biznesowych Costa
 strategia social media i wdrożenie działań – opracowanie contentu i grafik
organizacja eventów
raportowanie

Już po siedmiu miesiącach współpracy uzyskaliśmy ponad 400 publikacji w prasie i mediach elektronicznych, ich ekwiwalent reklamowy wynosił prawie 2 000 000 złotych. Profil marki na FB to obecnie ponad 2 500 000 fanów.