Home » Marketing » Landing Page – jak zbudować go skutecznie i pozyskać leady?
a

Landing Page - jak zbudować skuteczną stronę i pozyskać leady?

Przez: Szymon Rzyskiewicz
Opublikowany 14 czerwca
Klawiatura i kawa na blacie biurka
Ważne, aby nasz landing page był zoptymalizowany także pod urządzenia mobilne.
Klawiatura i kawa na blacie biurka
Ważne, aby nasz Landing Page był zoptymalizowany także pod urządzenia mobilne.

Landing page to rodzaj strony internetowej, której zadaniem jest przyciągnąć uwagę odbiorcy, zaprezentować mu najważniejsze informacje o produkcie/usłudze i skłonić go do podjęcia działań (np. zakupu usługi). Strony typu landing page często wykorzystuje się w kampaniach marketingowych i w reklamach w social mediach. Jak stworzyć idealny landing page, czyli taki, który pozyska leady?

Aby stworzyć skuteczny langing page, należy odpowiedziec sobie na kilka prostych pytań:

  1. Do kogo jest skierowana nasza oferta?

  2. Jaki jest nasz cel marketingowy (co chcemy zyskać)?

  3. Co możemy zaoferować potencjalnemu klientowi?

  4. Co zyska nasz klinet? Jakie jego problemy zostaną rozwiązane dzięki promowanemu produktowi/usłudze?

Zobacz też: SEO copywriting – czyli jak napisać tekst pod SEO?

 

 

Pamiętajmy o tym, że landing page powinien być prosty, czytelny i przyjazny w odbiorze. Starajmy się wyeliminować z niego wszystkie tzw. punkty pólu (ang. pain points) – czyli (w przypadku landing page’a) miejsca, w których potencjalny klient rezygnuje z dalszych działań na stronie. Takimi punktami bólu mogą być niedziałające linki, rozbudowana struktura formularza, brak formularza i przekierowanie do maila, potrzeba logowania, natrętnie wyskakujące pop-upy. W takich momentach użytkownik często rezygnuje z dalszych kroków i opuszcza stronę.

Język korzyści – wypróbuj go w swoim landing page’u

Landing page powinien jasno informować użytkownika o oferowanym produkcie i być napisany językiem korzyści. Pod tym tajemniczym określeniem kryje się nic więcej, jak treści i komunikaty pisane z myślą o odbiorcy. Zastanówmy się nad kilkoma kwestiami: „Czego nasz potencjalny klient chciałby się dowiedzieć z naszej strony?”, „Jak mozemy zachęcic go do podjęcia działania?”, „W jaki sposób możemy przestawić klientowi korzyści, jakie przyniesie mu nasz produkt?”, „W jaki sposób możemy rozwiać jego wątpliwości dotyczące zakupu produktu?”, „Jakie treści w tym miejscu chciałby zobaczyć nasz potencjalny klinet?”,  „Co przekonałoby go do zakupu?”. Z pewnością stworzenie dobrego landing page’a wymaga opracowania profilu potencjalnego klienta, czyli tzw. Buyer Persony.

 

 

Zobacz też: Jak zwiększyć zasięg organiczny na Facebooku?

 

 

Copywriting w duchu języka korzyści zależy od wielu kwestii, takich jak cel, rodzaj produktu, który promujemy czy grupa docelowa. Jeżeli potrzebujesz skutecznego landing page’a i wielopoziomowej strategii marketingowej, skontaktuj się z nami. Zaufało nam już dziesiątki klientów.

Wykresy, laptop i notatnik z długopisem na biurku
Warto pamiętać o tym, by tekst na landing page'u był napisany językiem korzyści.

Wersja responsywna – klucz do sukcesu

Zadbajmy o to, by nasz landing page był responsywny, czyli przyjazny dla urządzeń mobilnych. Postarajmy się o to, aby teksty i obrazy były dobrze widoczne (odpowiednie rozmieszczenie i poziom kontrastu w stosunku do tła).  Pamiętajmy, że landing page sam w sobie świadczy o jakości naszego produktu.

 

Zobacz też: Marketing i PR – dlaczego płacisz? Możesz zrobić to sam!

 

Call To Action (CTA) – ważny element landing page’a

Call To Action (CTA), czyli wezwanie do działania, to sekcja, w której nakłaniasz potencjalnych klientów do podjęcia kolejnych kroków. Jest to wyraźna instrukcja, która pokazuje odbiorcom, co mają zrobić, by na przykład skorzystać z Twoich usług bądź zapoznać się bliżej z Twoja ofertą. Call To Action często przybierają formę przycisków prowadzących do linków, pod którymi można zapisać się na warszaty lub pobrać darmowego e-booka.

 

 

Zobacz też: Gadżety reklamowe – jakie wybrać dla swojej firmy?

 

 

Skuteczne CTA powinno „rzucać się w oczy”, być zamieszczone w widocznym miejscu oraz zawierać jasny przekaz wzywający do działania (np. zapisz się na webinar). Aby stworzyć skuteczne CTA, zastanówmy się nad tym, co chcemy zaoferować klientowi i do jakiego działania chcemy go skłonić. 

Warto, aby Call To Action w pewien sposób odwoływał się do emocji i uświadamiał użytkownikowi okazję, na jaką właśnie trafił. Możemy na przykład zaznaczyć, że to jedyna szansa na zdobycie unikalnego produku lub jest on dostępny jedynie z poziomu naszego landing paga. Tego typu zabiegi nie tylko nakłonią klienta do kupna, ale także sprawią, że poczuje się on wyjątkowy, doceniony.

Gdzie umieścić Call To Action

Call To Action najlepiej zamieścić tuż pod treścią marketingową oraz prezentacją korzyści. CTA najlepiej powtórzyć na stronie kilkukrotnie. Należy pamiętać o tym, że jego treść może być różnorodna: np. „zapisz się już teraz”, „skorzystaj z promocji”, „kup teraz w promocyjnej cenie”. Różnorodność sprawi, że odbiorca nie będzie odczuwał presji zakupu produktu, a po prostu zostanie zachęcony do skorzystania z oferty.

Magnes na leady i dodatkowe sekcje

Magnes na leady (ang. Lead Magnet) to sposób na pozyskanie klientów i stworzenie bazy potencjalnych klientów. Chodzi o przedstawienie oferty w taki sposób, aby klient podjął działania na stronie i zostawił swoje dane kontaktowe.

 

Aby pozyskać leady, czyli konsumenta, który jest potencjalnie zainteresowany ofertą, można zastosować na landing page szereg działań. Oto kilka przykładów:

  1. Darmowe próbki naszego produktu – może być to fragment webinaru czy ksiażki, którą sprzedajemy. Klient dostaje do nich dostęp po zarejestrowaniu się i pozostawieniu swoich danych.

  2. Materiały Extra – w zamian za pozostawienie danych oferujemy materiały dodatkowe, niedostępne dla innych użytkówników.

  3. Kupony rabatowe i promocje – można z nich skorzystać jedynie na naszym landing page’u.

  4. Case study – opis naszych działań w praktyce – pokazanie korzyści, które z nich płyną, dzielenie się wiedzą za darmo.

Zobacz też: Case Study: jak zaprojektować idealne logo

Wszystkie te materiały sprawiają, że klient może bliżej zapoznać się z nasza ofertą, czuje się doceniony, przez co prawdopodobnie chętniej kupi nasz produkt. Pamietajmy jednak, aby podczas pozyskiwania danych osobowych zamieścić odpowiednią klauzulę dotyczącą przetwarzania danych osobowych RODO.

Cechy dobrego Landing page’a

Na koniec artykułu warto przypomnieć w punktach wspomniane wcześniej cechy dobrego landing page’a:

  1. Jest jasny, przejrzysty, intuicyjny i podzielony na sekcje,

  2. Jest napisany językiem korzyści,

  3. Potencjalny klient może zapoznać się na stronie z rzetelnymi informacjami o naszym produkcie,

  4. Pokazuje, w jaki sposób nasz produkt/usługa rozwiąże problem klienta lub podniesie jakosć jego życia,

  5. Zawiera Call To Action (CTA),

  6. Zawiera tzw. magnesy na leady,

  7. Zawiera dodatkowe sekcje z darmowymi materiałmi typu Extra,

  8. Zawiera odpowiednią klauzulę informacyjną i RODO.

Zobacz też: Jak zaprojektować idealne logo? Oto kilka kluczowych zasad

 

Potrzebujesz skutecznego langing page’a, który wypromuje Twój produkt i wzmocni świadomość Twojej marki? Skontaktuj się z nami. 

 

Chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie.  Zobacz nasze portfolio i napisz do nas

Ostatnie artykuły
Kontakt

Chcesz rozpocząć projekt, zaplanować z nami spotkanie lub po prostu o coś zapytać? Napisz do nas.

WIDE VISION AGENCJA KOMUNIKACJI Sp. z o.o.:

ul. Rolna 179 lok.19
02-729 Warszawa
+48 530 155 311

 

NIP: 521 35 98 165

Regon: 142865974

 

Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,

KRS: 0000390779     

© Wide Vision 2020