Stop Suszy!

Ogólnopolska kampania społeczna

Susza jest jednym z najbardziej dotkliwych zjawisk naturalnych. Plan przeciwdziałania skutkom suszy (PPSS) opracowywany dla Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, to pierwszy w Polsce kompleksowy i długofalowy projekt zajmujący się tym zagadnieniem. Celem projektu jest wskazanie działań, które w przyszłości mogą minimalizować skutki suszy.

Agencja Wide Vision została zaangażowana do zorganizowania i przeprowadzenia ogólnopolskiej kampanii społecznej Stop suszy! Jej celem było poinformowanie społeczeństwa o problemie, jakim jest susza oraz uwrażliwienie na ten temat. Ogromne zaangażowanie całego zespołu Wide Vision w projekt przyniosło oczekiwany skutek. Stop suszy! dziś to nie tylko bardzo ważny dla Polski dokument, ale również dużo większa świadomość społeczna w tematach związanych z suszą. Organizacja merytorycznych konferencji ogólnopolskich, 15 spotkań konsultacyjnych i pozostałych działań kampanii oraz ich odpowiednie komunikowanie przyczyniły się do dużego sukcesu projektu.

Zakres działań:

  • – branding – lifting logo oraz opracowanie key visual,
  • – działania PR i social media – kontakt z mediami, przygotowanie contentu dla mediów, social media oraz na stronę internetową, monitoring mediów, zakup mediów,
  • – komunikacja B2B (ekspercka) i B2C (do całego społeczeństwa),
  • – organizacja 15 spotkań konsultacyjnych i 13 konferencji i briefingów prasowych w całej Polsce,
  • – organizacja 3 ogólnopolskich konferencji merytorycznych i towarzyszących konferencji prasowych,
  • – design / kreacja – projekty graficzne broszury, ulotek i grafik do social media,
  • – kampania ambient,
  • – kampania z ambasadorem wizerunkowym projektu,
  • – organizacja ogólnopolskiego konkursu dla dzieci i młodzieży,
  • – filmy i spoty TV,
  • – projektowanie graficzne i produkcja materiałów marketingowych oraz gadżetów,
  • – obsługa strony internetowej projektu,

– raportowanie.

Efekty

Projekt zyskał ogromny oddźwięk we wszystkich mediach, co między innymi zaowocowało dużą frekwencją na konferencjach i spotkaniach konsultacyjnych zorganizowanych przez Wide Vision w 15 polskich miastach. Agencja zaproponowała klientowi współpracę z Łukaszem Nowickim, który został ambasadorem projektu oraz głównym bohaterem filmu i spotu na temat projektu Stop Suszy. Film – zaprezentowany również w social mediach zyskał ponad 50 tysięcy wyświetleń. Dodatkowo agencja opracowała kompleksowy brand design: ulotki, plakaty, banery, broszury o projekcie.